Yassiek ST0CHA5T1C


ENGLISH BELOW

Moja sztuka to podróż przez świadomość i nieświadomość – zanurzanie się w stanach, które są zarówno znajome, jak i nieodgadnione. Fascynują mnie chwile, gdy codzienność przeistacza się w coś nieoczywistego, w przestrzeń, która może być odczytywana na wiele sposobów. W moich pracach ciało i jego wyraz stają się punktem wyjścia do eksploracji czegoś bardziej ulotnego, stanu umysłu, który często umyka definicjom.

Moje prace są refleksją nad kondycją człowieka zanurzonego w cyfrowej rzeczywistości, w której linia między rzeczywistością a symulacją coraz bardziej się zaciera. Ciało jest tu medium, ale i symbolem – rozpadającym się, fragmentarycznym, oddzielonym od siebie, czasem stapiającym się z otaczającą technologią. W ten sposób tworzę obrazy, które mają na celu prowokować do pytań o tożsamość, o związki człowieka z maszyną, o emocje, które mogą być równie dobrze symulowane jak przeżywane.

Pracuję na przecięciu różnych mediów, wykorzystując algorytmy jako przedłużenie mojej twórczej intuicji. W generowanych grafikach odnajduję miejsce na niedoskonałość i losowość, które prowokują odbiorcę do znalezienia własnych znaczeń. Nieprzewidywalność procesu technologicznego, momenty, gdy kontrola nad twórczym aktem częściowo zostaje przekazana maszynie, stanowią dla mnie szczególne źródło inspiracji. Tworzę w atmosferze, gdzie współczesność, pełna technologicznych osiągnięć, staje się tłem dla ludzkich emocji, takich jak zagubienie, melancholia czy alienacja.

Nie unikam trudnych tematów – wyrażając lęki i niepokoje związane z szybko zmieniającym się światem, w którym maszyny mogą odczuwać, a człowiek – staje się elementem zautomatyzowanego krajobrazu. Poprzez obrazy, które z jednej strony są kontrolowane przez logikę matematyki, a z drugiej pełne chaotycznych emocji, badam granice naszej percepcji i tego, co można wyrazić poprzez medium sztuki. W ten sposób tworzę dialog między przeszłością a przyszłością, między klasycznymi ideami piękna a nieprzewidywalną estetyką epoki cyfrowej.

  1. Od 1998 w środowisku teatrów tańca.
  2. Od 2005 fotografia teatrów tańca.
  3. Od 2008 grafika cyfrowa.
  4. Od 2013 grafika algorytmiczna, w tym od 2022 halucynacje ML

Wystawy fotografii:

  • 2007 grudzień Warszawa – zbiorowa
  • 2009 czerwiec Warszawa – „Łowca motyli” indywidualna
  • 2011 październik Tarnów – zbiorowa
  • 2012 listopad – Warszawa indywidualna
  • 2012 grudzień – zbiorowa
  • 2015 kwiecień – zbiorowa
  • 2016 kwiecień – indywidualna 
  • 2017 grudzień – indywidualna

Publikacje fotografii:

  • „Rzeczpospolita„
  • „Życie Warszawy„
  • „Przekrój„
  • „Modern Dance”
  • 2011 – Anna Królica „Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu”
  • 2012 lipiec – wywiad w miesięczniku „Foto” 
  • 2013 – Jadwiga Majewska „My, taniec. Antologia polskiej krytyki tańca po 1989 roku”
  • 2013 listopad – wywiad w czasopiśmie „Nietakt”
  • 2017 – Anna Królica red. „Nienasycenie spojrzenia”

Wystawy grafiki cyfrowej:

  • 2024 kwiecień-maj – „Ponowne jednoczenie duszy z ciałem” Warszawa – indywidualna
  • 2024 listopad-grudzień – „Ogrody” Warszawa – w duecie
  • 2025 styczeń-luty – „Stan sztuki” 60 Biennale w Wenecji – zbiorowa

Publikacje grafiki cyfrowej:

  • 2024 listopad – miesięcznik „Talents Magazine Poland”
  • 2024 grudzień – miesięcznik „Prompt Magazine”
  • 2025 styczeń – „Official Catalog of the National Institute of Culture” for the 60th Venice Biennale

My art is a journey through consciousness and unconsciousness – a deep dive into states that are both familiar and unknowable. I am fascinated by moments when the everyday transforms into something unobvious, into a space that can be read in many ways. In my works, the body and its expression become a starting point for the exploration of something more ephemeral, a state of mind that often escapes definition.

My works are a reflection on the condition of humans immersed in digital reality, where the line between reality and simulation is increasingly blurred. The body here is both a medium and a symbol – disintegrating, fragmented, separated from itself, sometimes melding with the surrounding technology. In this way, I create images that are aim to provoke questions about identity, about the relationship between human and machine, about emotions that can be just as much simulated as they are experienced.

I work at the intersection of different media, using algorithms as an extension of my creative intuition. In the generated graphics, I find room for imperfection and randomness, which provoke the viewer to discover their own meanings. The unpredictability of the technological process, the moments when control over the creative act is partially handed over to the machine, are a special source of inspiration for me. I create in an atmosphere where modernity, filled with technological achievements, becomes a background for human emotions, such as confusion, melancholy, or alienation.

I do not avoid difficult subjects – expressing fears and anxieties related to a rapidly changing world, where machines can feel, and human being – become part of an automated landscape. Through images that are controlled by the logic of mathematics on the one hand, and full of chaotic emotions on the other, I explore the boundaries of our perception and what can be expressed through the medium of art. In this way, I create a dialogue between the past and the future, between classical ideals of beauty and the unpredictable aesthetics of the digital age.

  1. Since 1998 in the dance theaters community.
  2. Since 2005 photography of dance theaters.
  3. Since 2008 digital graphics.
  4. Since 2013 algorithmic graphics, including ML hallucinations since 2022.

Photography exhibitions:

  • 2007 December Warsaw – collective
  • 2009 June – “Butterfly Hunter” Warsaw – individual
  • 2011 October Tarnow – collective
  • 2012 November Warsaw- individual
  • 2012 December – collective
  • 2015 April – collective
  • 2016 April – individual 
  • 2017 December – individual

Photography publications:

  • „Rzeczpospolita„
  • „Życie Warszawy„
  • „Przekrój„
  • „Modern Dance”
  • 2011 – Anna Królica „Art to Discover. Sketches on Polish Dance”
  • 2012 July – interview in the magazine “Foto” 
  • 2013 – Jadwiga Majewska „We, Dance. An Anthology of Polish Dance Criticism after 1989”
  • 2013 November – interview in “Nietakt” magazine
  • 2017 – Anna Królica ed. “Insatiability of the Gaze”

Digital graphics exhibitions:

  • 2024 April-May – “Reuniting the Soul with the Body” Warsaw – individual
  • 2024 November-December – “Gardens” Warsaw – collaboration
  • 2025 January-February – “State of the Art” 60th Venice Biennale – collective

Digital graphics publications:

  • 2024 November – „Talents Magazine Poland”
  • 2024 December – „Prompt Magazine”
  • 2025 January – „Official Catalog of the National Institute of Culture” for the 60th Venice Biennale

Masz dodatkowe pytania?

Skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo.

+48 603 986 230  |  biuro@goypa.pl

Nasi Partnerzy

Gallery of Young Polish Art to dom aukcyjny i galeria sztuki współczesnej, która prezentuje dzieła polskiej młodej sztuki, a także promuje i wspiera młodych artystów.

Galeria jest również wyłącznym marchandem Jana Andrzeja Walaska w Polsce.

Galeria Polskiej Młodej Sztuki
Dom Aukcyjny S.A.

Numery kont
PLN: 79 2490 0005 0000 4530 2345 8983
EUR: 77 2490 0005 0000 4600 6173 0422

Showroom
ul. Mikołaja Kopernika 8/18
00-367 Warszawa

Zapraszamy w godzinach
Poniedziałek - piątek: 11.00 - 18.00
Sobota: 11.00 - 17.00

Kontakt
biuro@goypa.pl
tel. +48 603 986 230

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać informacje o nowościach i wydarzeniach w Gallery of Young Polish Art.


 Zapoznałem się z informacją
o polityce prywatności.

© Gallery of Young Polish Art